1.obsługa kancelaryjna i administracyjno – techniczna sekretariatu,
2.prowadzenie spraw kadrowo-socjalnych pracowników Urzędu, robót publicznych, staży i prac interwencyjnych,
3.prowadzenie centralnego rejestru umów,
4.współpraca z sołectwami, realizacja funduszu sołeckiego,
5.promocja gminy poprzez redagowanie folderów, informatorów, katalogów, ankiet, strony internetowej,
6.redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej,
7.nadzór nad sprawnym funkcjonowaniem sieci teleinformatycznej Urzędu,
8.prowadzenie rejestru wniosków i skarg mieszkańców oraz kontrola terminowego załatwiania ich w referatach,
9.współdziałanie z organami kontroli zewnętrznej i realizacja zaleceń pokontrolnych oraz nadzór nad ich terminową realizacją,
10.prowadzenie archiwum zakładowego,
11.prowadzenie spraw związanych z zarządem budynkami i terenem Urzędu, bieżącymi remontami i konserwacją pomieszczeń oraz ich wyposażeniem,
12.zaopatrywanie Urzędu w materiały kancelaryjno – biurowe,
13.obsługa kancelaryjna i organizacyjno – techniczna Rady,
14.organizacyjno – techniczne przygotowywanie i obsługa Sesji Rady i posiedzeń Komisji,
15.przekazywanie komórkom organizacyjnym Urzędu i gminnym jednostkom organizacyjnym uchwał Rady do realizacji,
16.realizowanie zadań określonych przepisami ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi i uzależnieniom,
17.wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
18.prowadzenie spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych,
19.prowadzenie sprawozdawczości statystycznej dotyczącej ruchu ludności,
20.udzielanie informacji adresowej organom ścigania i wymiaru sprawiedliwości,
21.prowadzenie spraw związanych z wyborami do organów przedstawicielskich i przeprowadzaniem referendów oraz organizacja narodowych spisów powszechnych,
22.załatwiania spraw związanych ze zbiórkami publicznymi i zgromadzeniami oraz sprawowanie nadzoru nad ich przebiegiem,
23.współpraca ze stowarzyszeniami i organizacjami społecznymi, realizacja obowiązków gminy wynikających z realizacji ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
24.prowadzenia i aktualizacji ewidencji zabytków znajdujących się na terenie gminy,
25.prowadzenie spraw związanych z ustalaniem sieci szkół, przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w gminie wraz z określeniem granic ich obwodów,
26.dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników,
27.dofinansowywanie i koordynacja dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli,
28.koordynacja i nadzór nad działalnością szkół i przedszkola, w tym współpraca z dyrektorami szkół w zakresie ruchu służbowego pracowników pedagogicznych,
29.opracowywanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych Gminy za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów,
30.kontrolowanie spełniania obowiązku nauki przez młodzież zamieszkałą na terenie Gminy,
31.prowadzenie postępowania egzekucyjnego w przypadku niespełniania obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki;
32.organizowanie bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu uczniów do szkół i oddziałów przedszkolnych, w tym uczniów niepełnosprawnych,
33.sprawdzanie projektów arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkola oraz aneksów do ich pod względem zgodności z prawem,
34.prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych zakładanych przez osoby prawne lub fizyczne oraz wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji,
35.organizacja konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i przedszkola oraz przedłużanie powierzenia pełnienia funkcji dyrektora,
36.prowadzenie spraw związanych z oceną pracy dyrektorów,
37.prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli, w tym organizacją prac komisji egzaminacyjnych,
38.prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem świadczenia pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym i motywacyjnym oraz pomocy w ramach programów rządowych,
39.współpraca ze związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli,
40.inne zadania wynikające z obowiązujących przepisów z zakresu właściwości referatu.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Grzelak Ewa
- Data udostępnienia w BIP: 2015-04-18 12:06:40
- Informacja zaktualizowana przez: Nowatkiewicz Jadwiga
- Data ostatniej aktualizacji: 2019-10-01 09:04:51
- Liczba odsłon: 1864
- Historia dokumentu: