Przebudowa
drogi gminnej Węgrzynowo – Arciszewo
OGŁOSZENIE
O ZAMÓWIENIU – roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Mała Wieś ul.
Kochanowskiego 1 09 – 460 Mała Wieś, województwo mazowieckie, tel.
024 269 79 60, fax. 024 269 79 61.
- Adres
strony internetowej zamawiającego: www.malawies.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU
ZAMÓWIENIA
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi gminnej
Węgrzynowo – Arciszewo.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
II.1.4) Określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres zamówienia publicznego w
szczególności obejmuje: 1. Wyznaczenie trasy i punktów wysokościowych wraz z
inwentaryzacją powykonawczą, 2. Oczyszczenie mechaniczne nawierzchni
drogowych bitumicznych 980m x 4,5m, 3. Skropienie asfaltem nawierzchni
drogowych w ilości 1 kg/m2 980m x 4,5m, 4. Wyrównanie
istniejącej nawierzchni mieszanką mineralno – bitumiczną asfaltową AC8 o
grubości 2cm (warstwa wiążąca), 5. Wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno
– bitumicznych asfaltowych AC11S o grubości 3cm (warstwa ścieralna), 6.
Wykonanie obustronnych poboczy oraz zjazdów z kruszywa łamanego – warstwa o
grubości po zagęszczeniu 15 cm, 980m x 0,5m x 2 (pobocza) + 120m2
(zjazdy).
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45100000 – 8 Przygotowanie terenu pod
budowę
45233220 –
7 Roboty w zakresie
nawierzchni dróg
45233000 –
9 Roboty w zakresie
konstruowania, fundamentowania oraz wykonania nawierzchni
autostrad,
dróg
45233142 –
6 Roboty w zakresie naprawy
dróg
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie
oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie
oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB
TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 16.10.2015r.
SEKCJA III: INFORMACJE O
CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
- Informacja na temat wadium:
1.Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 4000,00 PLN (słownie cztery
tysiące złotych). 2.Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do
składania ofert. 3. Wykonawca może wnieść wadium w: a) pieniądzu, b)
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach
ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których
mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r.
poz. 1804 t.j.). 4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu Wykonawca
jest zobowiązany wpłacić wadium przelewem na Nr rachunku Bank
Spółdzielczy w Małej Wsi: 66 9006 0007 0000 0215 2000 0020 (ksero
przelewu potwierdzonego za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę
dołączyć do oferty). 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający
przechowuje na rachunku bankowym. 6. W przypadku wadium wnoszonego w
innej formie niż w pieniądzu, Wykonawca załączy do oferty kserokopię
dokumentu potwierdzonego za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Z
treści dokumentu (gwarancji, poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, na
każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania
ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty
wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo
zamówień publicznych. Jeżeli z treści gwarancji (poręczenia) wynika, że
gwarancja wygasa z chwilą jej zwrotu przed upływem terminu jej ważności,
wymagane jest załączenie oryginału gwarancji. 7. Oferta nie zabezpieczona
akceptowaną formą wadium spowoduje wykluczenie Wykonawcy. 8. Zamawiający
dokona zwrotu wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy
Prawo Zamówień Publicznych. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z
odsetkami w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy
Prawo Zamówień Publicznych.
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III.3.1)
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
- spełnienie
warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub
czynności Zamawiający oceni na podstawie oświadczenia złożonego przez
Wykonawcę o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - art. 22 ust. 1
pkt. 1 ustawy - PZP - według załącznika nr 2 do SIWZ; złożenie
oświadczenia jest jednoznaczne ze spełnieniem tego warunku,
- III.3.2)
Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
- za
spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna
złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na
podstawie - art. 22 ust. 1 pkt. 2 ustawy - PZP - według załącznik nr 2
do SIWZ oraz dokumentu o którym mowa w Rozdział VI ust. 1 pkt. 2 SIWZ, przy czym warunek zostanie
spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich
pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie
roboty budowlane w zakresie i przedmiocie nie mniejszym niż przedmiot
zamówienia,
- III.3.3)
Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
- spełnienie
warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania
zamówienia Zamawiający oceni na podstawie oświadczenia złożonego przez
Wykonawcę o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie
art. 22 ust. 1 pkt. 3 ustawy - PZP - według załącznika nr 2 do SIWZ;
złożenie oświadczenia jest jednoznaczne ze spełnieniem tego warunku,
- III.3.4)
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
- spełnienie
warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
Zamawiający oceni na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę o
spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1
pkt. 3 ustawy - Pzp - według załącznika nr 2 do SIWZ oraz dokumentu o
którym mowa w Rozdział VI ust. 1 pkt. 3 SIWZ, przy czym warunek
zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jedną
osobą mającą pełnić funkcję kierownika budowy posiadającą uprawnienia
budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej. Zamawiający
dopuszcza uprawnienia budowlane odpowiadające w/w uprawnieniom, które
zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust.
1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których
odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach
określonych w przepisach odrębnych tj. m.in. w ustawie o zasadach
uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich
Unii Europejskiej z dnia 18 marca 2008 roku. Jednocześnie w/w osoba
powinna posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej
Izby Samorządu Zawodowego.
- III.3.5)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
- spełnienie
warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej
zapewniającej wykonanie zamówienia Zamawiający oceni na podstawie
oświadczenia złożonego przez Wykonawcę o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 pkt. 4 ustawy - PZP - według
załącznika nr 2 do SIWZ oraz dokumentów o których mowa w Rozdział VI
ust. 1 pkt. 4 SIWZ, przy czym Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony
jeżeli Wykonawca wykaże posiadanie opłaconej polisy, a w przypadku jej
braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH
LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA
SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA
PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
- III.4.1)
W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa
w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków
udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
·
wykaz
robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z
podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem
dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te
zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych
za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami
budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia
i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby,
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane
uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień;
- opłaconą polisę, a w
przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o
których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów
przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie
dysponował Wykonawca:
·
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny
dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia;
- III.4.2)
W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24
ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw
do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego
rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
jeśli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji –
wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert.
- aktualne zaświadczenie
właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca
nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie
właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- Wykonawca powołujący się
przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby
innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w
zakresie wymaganym dla Wykonawcy, określonym w pkt. III.4.2.
- III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do
tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących
do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego
2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że
nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt.
III.4) albo w pkt. III.5):
1. Wypełniony formularz ofertowy załączony do
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - Załącznik Nr 1 do SIWZ. 2.
Pełnomocnictwo lub inny dokument (np.: odpis KRS, umowa spółki, wypis z CEIDG
itp.) potwierdzający uprawnienie do reprezentowania Wykonawcy przez osoby
podpisujące ofertę, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z załączonych
dokumentów. Załączone do oferty pełnomocnictwo winno być w formie oryginału
lub kopii poświadczonej notarialnie. 3. Informacje dotyczące podwykonawców -
Załącznik Nr 5 do SIWZ, 4. Potwierdzenie wniesienia wadium, a w przypadku wniesienia wadium w
pieniądzu kopia dowodu wykonanej operacji. 5. Zobowiązanie podmiotu –
Załącznik Nr 6 do SIWZ, 6. Tabela elementów scalonych – Załącznik Nr 9 do
SIWZ. 7. Kosztorys ofertowy – wyceniony przedmiar.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia
zamówienia: przetarg
nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane
z przedmiotem zamówienia:
- 1.
Cena – 90%
- 2.
Długość okresu gwarancji – 10%
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany
postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której
dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień
umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający
dopuszcza możliwość dokonania w umowie następujących zmian: a) wynagrodzenia
w przypadku ustawowej zmiany podatku VAT, b) terminu wykonania przedmiotu
umowy ze względu na okoliczności niezależne od Zamawiającego i Wykonawcy, w
tym działania siły wyższej, niekorzystne warunki pogodowe. c) zmiany osobowej
podwykonawców oraz zakresu podwykonawstwa, d) zmiana formy zabezpieczenia
należytego wykonania umowy. Powyższe zmiany Zamawiający
dokona na podstawie aneksu.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest
dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.malawies.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd
Gminy Mała Wieś ul. Kochanowskiego 1 09 – 460 Mała Wieś w godzinach pracy
urzędu.
IV.4.4) Termin składania wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert
Termin:
do dnia 28.08.2015r. godz. 13.00
Miejsce: Urząd Gminy Mała Wieś ul. Kochanowskiego 1 09-460 Mała Wieś pokój nr 9 (Sekretariat).
IV.4.5)
Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu
składania ofert).
IV.4.16)
Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze
środków Unii Europejskiej: nie.
IV.4.17)
Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały
być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie.
|