Utworzenie
Środowiskowego Domu Samopomocy w Starych Święcicach
OGŁOSZENIE
O ZAMÓWIENIU – roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Mała Wieś ul. Kochanowskiego
1 09 – 460 Mała Wieś, województwo mazowieckie, tel. 024 269 79 60, fax.
024 269 79 61.
- Adres
strony internetowej zamawiającego: www.malawies.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU
ZAMÓWIENIA
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utworzenie Środowiskowego Domu
Samopomocy w Starych Święcicach
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
- II.1.4)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn: Utworzenie Środowiskowego Domu
Samopomocy w Starych Święcicach, w tym: Część 1 – Adaptacja budynku , Część 2 – Dostawa i montaż
wyposażenia. W ramach Części 1 istniejący budynek zlokalizowany na
działce nr ewid. 32/1 w Starych Święcicach zostanie przystosowany do
potrzeb Środowiskowego Domu Samopomocy. Zakres prac do wykonania
obejmuje m.in.: 1. Rozbiórkę,
demontaż i uzupełnienie ścian, 2. Wykonanie posadzek i podłóg, 3.
Wykonanie schodów wewnętrznych wraz z konstrukcją stropów, wieńców i
słupa, 4. Wykonanie stolarki okiennej i drzwiowej, 5. Docieplenie
stropu, ścian zewnętrznych i fundamentów, 6. Malowanie ścian
wewnętrznych, 7. Wykonanie schodów zewnętrznych i opaski wokół budynku z
kostki brukowej, 8. Obróbki blacharskie, budowa i obróbki kominów, 9.
Tynki wewnętrzne, 10. Przebudowa instalacji elektrycznej wraz z osprzętem
elektrycznym i oświetleniowym, 11. Przebudowa instalacji wodociągowo –
kanalizacyjnej, 12. Przebudowa kotłowni, zakup i montaż pieca, 13. Biały
montaż, 14. Przebudowa instalacji centralnego ogrzewania. W
ramach części 2 zostanie dostarczone i zamontowane wyposażenie
wewnętrzne budynku niezbędne do funkcjonowania Środowiskowego Domu
Samopomocy w Starych Święcicach tj. meble, sprzęt AGD, sprzęt RTV,
sprzęt do ćwiczeń indywidualnych i sprzęt do rehabilitacji.
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
Część
1 – Adaptacja budynku: 45000000 – 7, 45100000
– 8, 45111100 – 9, 45261320 – 3,
45262522 – 6, 45320000 – 6, 45321000 – 3, 45410000 – 4, 45421000 – 5,
45442100 – 8, 45431000 – 7
Część
2 – Dostawa i montaż wyposażenia: 39000000 – 2,
39222000 – 0, 32000000 – 3, 7440000 – 4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty
częściowej: tak. Liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie
oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB
TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: Część 1: 20.11.2015r.
Część 2: 20.11.2015r.
SEKCJA III: INFORMACJE O
CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
- Informacja na temat wadium:
1.Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: Część 1- 10.000,00 PLN (słownie dziesięć tysięcy
złotych), Część 2 – 2.000,00 zł (słownie dwa tysiące zł) 2. Wadium musi
być wniesione przed upływem terminu do składania ofert. 3. Wykonawca
może wnieść wadium w: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub
poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że
poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach
bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych
przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9
listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r. poz. 1804 t.j.). 4. W przypadku
wnoszenia wadium w pieniądzu Wykonawca jest zobowiązany wpłacić wadium
przelewem na Nr rachunku Bank Spółdzielczy w Małej Wsi: 66 9006 0007
0000 0215 2000 0020 (ksero przelewu potwierdzonego za zgodność z
oryginałem przez Wykonawcę dołączyć do oferty). 5. Wadium wniesione w
pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. W przypadku
wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu, Wykonawca załączy do
oferty kserokopię dokumentu potwierdzonego za zgodność z oryginałem
przez Wykonawcę. Z treści dokumentu (gwarancji, poręczenia) winno
wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez
Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do
wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych
w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Jeżeli z treści
gwarancji (poręczenia) wynika, że gwarancja wygasa z chwilą jej zwrotu
przed upływem terminu jej ważności, wymagane jest załączenie oryginału
gwarancji. 7. Oferta nie zabezpieczona akceptowaną formą wadium spowoduje
wykluczenie Wykonawcy. 8. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z
warunkami określonymi w art. 46 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacjach określonych
w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III.3.1)
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
- Część
1 i Część 2: spełnienie warunku posiadania
uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności
Zamawiający oceni na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - art. 22 ust. 1 pkt. 1
ustawy - Pzp - według załącznika nr 2 do SIWZ; złożenie oświadczenia
jest jednoznaczne ze spełnieniem tego warunku,
- III.3.2)
Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
- Część
1: za
spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna
złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na
podstawie - art. 22 ust. 1 pkt. 2 ustawy - Pzp - według załącznik nr 2
do SIWZ oraz dokumentu o którym mowa w Rozdział VI ust. 1 pkt. b SIWZ, przy czym warunek zostanie
spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich
pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie
roboty budowlane w zakresie, przedmiocie i wartości nie mniejszej niż
przedmiot zamówienia,
- Część
2: za
spełnianie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna
złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na
podstawie art. 22 ust. 1 pkt. 2 ustawy – Pzp – według załącznika nr 2
do SIWZ oraz dokumentu o którym mowa w Rozdziale VI ust. 2 pkt. b SIWZ,
przy czym warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w
ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonała
przynajmniej dwie dostawy w zakresie, przedmiocie i wartości nie
mniejszej niż przedmiot zamówienia,
- III.3.3)
Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
- spełnienie
warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania
zamówienia Zamawiający oceni na podstawie oświadczenia złożonego przez
Wykonawcę o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie
art. 22 ust. 1 pkt. 3 ustawy - Pzp - według załącznika nr 2 do SIWZ;
złożenie oświadczenia jest jednoznaczne ze spełnieniem tego warunku,
- III.3.4)
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
- Część
1: spełnienie warunku dysponowania odpowiednim potencjałem
technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający
oceni na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę o spełnieniu
warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 pkt. 3
ustawy Pzp – według Załącznika nr 2 do SIWZ oraz dokumentu o którym mowa w Rozdział
VI ust. 1 pkt. c SIWZ, przy czym
warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co
najmniej: a) jedną osobę mającą pełnić funkcję kierownika budowy
posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w
specjalności budowlanej bez ograniczeń, b) jedną osobę mającą pełnić
funkcję kierownika robót branży sanitarnej posiadającą uprawnienia
budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,
wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez
ograniczeń, c) jedną osobę mającą pełnić funkcję kierownika robót
branży elektrycznej posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania
robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji
i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. Zamawiający
dopuszcza uprawnienia budowlane odpowiadające w/w uprawnieniom, które
zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust.
1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których
odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach
określonych w przepisach odrębnych tj. m.in. w ustawie o zasadach
uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich
Unii Europejskiej z dnia 18 marca 2008 roku. Jednocześnie w/w osoba
powinna posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej
Izby Samorządu Zawodowego.
- Część
2: spełnienie warunku dysponowania odpowiednim potencjałem
technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający
oceni na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę o spełnieniu
warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 pkt. 3
ustawy Pzp – według Załącznika nr 2 do SIWZ, złożenie oświadczenia jest
jednoznaczne ze spełnianiem tego warunku.
- III.3.5)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
- Część
1 i Część 2: spełnienie
warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej
zapewniającej wykonanie zamówienia Zamawiający oceni na podstawie
oświadczenia złożonego przez Wykonawcę o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 pkt. 4 ustawy - Pzp - według
załącznika nr 2 do SIWZ oraz dokumentów o których mowa w Rozdziale VI
ust. 1 pkt. d i ust. 2 pkt. c SIWZ, przy czym Zamawiający uzna w/w
warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże posiadanie opłaconej
polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca
jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH
LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA
SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA
PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
- III.4.1)
W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa
w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków
udziału w postępowaniu należy przedłożyć:·
- wykaz
robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z
podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem
dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te
zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz wykonanych, a w przypadku
świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub
usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert
albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich
wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub
usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub
są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych
za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami
budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a
także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby,
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane
uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień;
- opłaconą polisę, a w
przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o
których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów
przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie
dysponował Wykonawca:
·
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny
dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia;
- III.4.2)
W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24
ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw
do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego
rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeśli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub
ewidencji – wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert.
- aktualne zaświadczenie
właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca
nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie
właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- Wykonawca powołujący się
przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby
innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w
zakresie wymaganym dla Wykonawcy, określonym w pkt. III.4.2.
- III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do
tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących
do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego
2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że
nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt.
III.4) albo w pkt. III.5):
1. Wypełniony formularz ofertowy załączony do
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - Załącznik Nr 1 do SIWZ. 2.
Pełnomocnictwo lub inny dokument (np.: odpis KRS, umowa spółki, wypis z CEIDG
itp.) potwierdzający uprawnienie do reprezentowania Wykonawcy przez osoby
podpisujące ofertę, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z załączonych
dokumentów. Załączone do oferty pełnomocnictwo winno być w formie oryginału
lub kopii poświadczonej notarialnie. 3. Informacje dotyczące podwykonawców -
Załącznik Nr 5 do SIWZ, 4. Potwierdzenie wniesienia wadium, a w przypadku wniesienia wadium w
pieniądzu kopia dowodu wykonanej operacji. 5. Zobowiązanie podmiotu –
Załącznik Nr 6 do SIWZ, 6. Tabela elementów scalonych – Załącznik Nr 9 do
SIWZ. 7. Kosztorysy ofertowe – wycenione przedmiary.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia
zamówienia: przetarg
nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane
z przedmiotem zamówienia:
- 1.
Cena – 95%
- 2.
Długość okresu gwarancji – 5%
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany
postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której
dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień
umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający
dopuszcza możliwość dokonania w umowie następujących zmian: a) wynagrodzenia
w przypadku ustawowej zmiany podatku VAT, b) terminu wykonania przedmiotu
umowy ze względu na okoliczności niezależne od Zamawiającego i Wykonawcy, w
tym działania siły wyższej, niekorzystne warunki pogodowe. c) zmiany osobowej
podwykonawców oraz zakresu podwykonawstwa, d) zmiana formy zabezpieczenia
należytego wykonania umowy (nie dotyczy oferty częściowej nr 2). Powyższe
zmiany Zamawiający dokona na podstawie aneksu.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest
dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.malawies.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd
Gminy Mała Wieś ul. Kochanowskiego 1 09 – 460 Mała Wieś w godzinach pracy
urzędu.
IV.4.4) Termin składania wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert
Termin:
do dnia 09.09.2015r. godz. 13.00.
Miejsce: Urząd Gminy Mała Wieś ul. Kochanowskiego 1 09-460 Mała Wieś pokój nr 9 (Sekretariat).
IV.4.5)
Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu
składania ofert).
IV.4.16)
Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze
środków Unii Europejskiej: nie.
IV.4.17)
Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały
być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie.
|