Ewidencji obiektów turystycznych
Zgłoszenie wpisu do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie
( inne niż : hotele, motele, pensjonaty, kempingi, domy wycieczkowe, schroniska młodzieżowe, schroniska).
Prowadzenie ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie należy do obowiązku burmistrza i wójta, właściwego ze względu na miejsce położenia obiektu - art. 38 ust. 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (tj. Dz. U. 2016 187ze zm. z dnia 2016.02.16).
Każdy kwaterodawca świadczący usługi hotelarskie ma obowiązek zgłosić, w formie pisemnej na formularzu wniosku, w Urzędzie Gminy Mała Wieś, ul. Kochanowskiego 1, 09-460 Mała Wieś , obiekt do ewidencji zgodnie z art. 39 ust. 3 ustawy o usługach turystycznych.
Osoby świadczące usługi hotelarskie w innych obiektach niż obiekty hotelarskie zobowiązane są przed rozpoczęciem działalności zgłosić taki obiekt do ewidencji prowadzonej w gminie właściwej ze względu na miejsce położenia obiektu. Obowiązek ten dotyczy wszystkich, którzy świadczą usługi hotelarskie w obiektach, które nie są obiektami hotelarskimi (czyli nie są: hotelem, motelem, pensjonatem, kempingiem, domem wycieczkowym, schroniskiem młodzieżowym, schroniskiem). Zgodnie z ustawą usługi hotelarskie to: krótkotrwałe, ogólnie dostępne wynajmowanie domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep samochodowych oraz świadczenie, w obrębie obiektu, usług z tym związanych. Świadczeniem usług hotelarskich jest także wynajmowanie przez rolników pokoi i miejsca na gospodarstwach rolnych. Zatem należy pamiętać, iż rolnicy prowadzący gospodarstwa agroturystyczne są także zobowiązani do dokonania zgłoszenia.
Wymagane dokumenty podczas dokonywania zgłoszenia:
- Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji obiektów innych niż obiekty hotelarskie, w których są świadczone usługi hotelarskie na terenie gminy Mała Wieś. ( pobierz wniosek.doc )
- Opis obiektu ( pobierz dokument.doc )
- Deklaracja dotycząca spełnienia minimalnych wymagań.( pobierz deklarację.pdf )
- Odpis z Krajowego Rejestru Sądowego albo zaświadczenie z numerem wpisu do ewidencji działalności gospodarczej - o ile taki posiada
Brak opłat za złożenie wniosku z załącznikami.
Dodatkowe informacje:
1. Na terenie Gminy Mała Wieś ewidencję obiektów świadczących usługi hotelarskie, obiektu nie będącego obiektem hotelarskim prowadzi Wójt Gminy Mała Wieś
2. Dokumentację należy złożyć: na Dziennik Podawczy w Urzędzie Gminy w Małej Wsi, ul. Kochanowskiego 1, 09-460 Mała Wieś
3. Podmiot świadczący usługi hotelarskie w obiekcie
zgłoszonym do ewidencji ma obowiązek przekazywania informacji do Urzędu Gminy w
Małej Wsi o następujących zmianach:
-
zaprzestaniu świadczenia usług
hotelarskich,
-
uzyskaniu zaszeregowania do odpowiedniego rodzaju obiektu hotelarskiego i nadaniu kategorii podlegającym wpisaniu do ewidencji prowadzonej przez marszałka województwa,
- zmianie działalności sezonowej na stałą lub odwrotnie,
-
zmianie liczby pokoi lub miejsc
noclegowych,
- zmianie nazwy obiektu lub danych teleadresowych.
Dokumenty do pobrania:
1. Zgłoszenie do ewidencji wszelkich zmian ( pobierz dokument.doc )
2. Zawiadomienie o zakończeniu świadczenia usług ( pobierz dokument.doc )
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych ( tj. Dz.U. 2016.187 ze zm. z dnia 2016.02.16)
-
Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (tj. Dz.U.2006.22.169 ze zm. z dnia 2006.02.10)
Podmiot który zgłosił się do ewidencji obiektów turystycznych prowadzonej przez Urząd Gminy w Małej Wsi, ma prawo uzyskać na wniosek zaświadczenie o dokonanym wpisie
Wydanie zaświadczenia o wpisie do Ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie:
Wymagane dokumenty : Wniosek o wydanie zaświadczenia o wpisie do Ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie do pobrania ( pobierz wniosek.doc )
Wymagane opłaty: Do wniosku o wydanie zaświadczenia o wpisie do Ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie należy dołączyć dowód wpłaty z tytułu opłaty skarbowej.
Opłata skarbowa wynosi 17 zł (Opłata skarbowa zgodnie z Ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz.U.2015.783 z dnia 2015.06.11 .).
Opłatę można uiścić w formie gotówkowej w kasie Urzędu Gminy w Małej Wsi lub bezgotówkowej na rachunek bankowy Gminy Mała Wieś
Sposób i miejsce odbioru dokumentów: Osobiście wnioskodawca lub osoba upoważniona w Sekretariacie Urzędu Gminy w Małej Wsi (pokój nr 9)
Termin załatwienia sprawy: Zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 1 miesiąca
Szczegółowe informacje dostępne w sekretariacie Urzędu Gminy lub pod telefonem 242697960
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Grzelak Ewa
- Data udostępnienia w BIP: 2016-05-25 14:25:12
- Informacja zaktualizowana przez: Administrator
- Data ostatniej aktualizacji: 2018-04-17 11:51:31
- Liczba odsłon: 9256
- Historia dokumentu: